Заштита на личните податоци: што треба да знаете за усогласување со регулативите

Заштита на личните податоци: што треба да знаете за усогласување со регулативите

Заштитата на личните податоци е клучна обврска за сите правни субјекти кои вршат обработка на лични податоци. во Република Северна Македонија, оваа област е регулирана со Законот за заштита на личните податоци, како и со низа подзаконски акти и правилници кои детално ги уредуваат обврските и одговорностите на субјектите.Во продолжение, ќе ги разгледаме основните правила, потребните документи и мерките што треба да се преземат за усогласување со регулативата и заштита на личните податоци

Oсновни принципи на заштита на личните податоци

Законот за заштита на личните податоци ги утврдува обврските на сите субјекти кои вршат обработка на лични податоци. основните принципи што треба да се следат се:

  • Законитост и транспарентност – обработката на личните податоци мора да биде законска и транспарентна за субјектот на податоците.
  • Минимизација на податоците – собирањето и обработката на податоци мора да бидат ограничени на она што е неопходно за конкретната цел.
  • Точност – обработените податоци мора да бидат точни и ажурирани.
  • Ограничување на складирањето – податоците не треба да се чуваат подолго отколку што е неопходно.
  • Заштита и сигурност – мора да се применат соодветни технички и организациски мерки за заштита од злоупотреба, губење или неовластен пристап.

Надзорот над законитоста на обработката на личните податоци во земјата го врши Агенцијата за заштита на личните податоци (ДЗЛП). таа има мандат да обезбеди дека сите субјекти ги почитуваат правилата и дека личните податоци на граѓаните се заштитени.

Технички и организациски мерки за заштита на личните податоци

за да се обезбеди тајност и сигурност при обработката на личните податоци, сите субјекти треба да имплементираат:

Технички мерки:

  • Шифрирање на податоците
  • Заштита од неовластен пристап
  • Редовно ажурирање на безбедносниот софтвер

Организациски мерки:

  • Дефинирање на политики за пристап
  • Обучување на вработените
  • Назначување на одговорно лице за заштита на личните податоци ( Офицер за заштита на лични податоци)
Документи потребни за усогласување со Законот за заштита на личните податоци

Усогласувањето со Законот за заштита на личните податоци бара изготвување на неколку клучни документи. секој од нив мора да биде прилагоден на спецификите на компанијата:

  1. План за технички и организациски мерки – го дефинира системот за заштита на податоците.
  2. Правилник за технички и организациски мерки – содржи детални процедури за обезбедување тајност и сигурност.
  3. Правилник за обврски на администраторите – ги утврдува обврските на администраторите и овластените лица.
  4. Правилник за пријавување и санирање на инциденти – предвидува постапки за реагирање во случај на безбедносен инцидент.
  5. Правилник за правење резервни копии и архивирање – го дефинира начинот на чување и враќање на податоците.
  6. Правилник за уништување на податоци – ги утврдува постапките за безбедно уништување на податоците.
  7. Правилник за пристап и исправка на личните податоци – го гарантира правото на субјектите да имаат пристап до своите податоци.
Процедура за доставување на правилници до ДЗЛП

После изготвувањето на правилниците, тие се доставуваат до Дирекцијата за заштита на личните податоци за правно мислење. ДЗЛП ги проверува документите за да утврди дали се во согласност со Законот и дали обезбедуваат доволна заштита и тајност на податоците.Доколку има потреба, Агенцијата може да побара измена или дополнување на документите.

Предности од усогласувањето со регулативите за заштита на личните податоци
  • Заштита од правни последици – спречува казни и санкции од надлежните органи.
  • Доверба кај клиентите – обезбедува сигурност дека нивните податоци се третирани со највисоко ниво на заштита.
  • Оперативна ефикасност – добро организираните процеси за заштита на податоците ја зголемуваат ефикасноста на работењето.
Завршни зборови

усогласувањето со Законот за заштита на личните податоци не е само законска обврска, туку и стратешка предност за компаниите кои сакаат да изградат доверба кај своите клиенти. иако процесот на имплементација може да биде сложен, еднаш воспоставен, тој обезбедува долгорочна заштита од ризици и зголемена конкурентност.

Контактирајте нѐ денес за експертска поддршка и професионално решение!

Related Posts